Zadnje odkritje množičnih grobov v Sloveniji zopet buri duhove ‘zločinov’ prejšnje socialistične oblasti, ravno pred nekaj minutami sem prebral izjave Lojzeta Peterleta, ki je dejal, da se je celo hraška vlada že poklonila žrtvam pobojev v Barbara rovu, tega pa še ni storil naš predsednik Danilo Turk. Seveda, saj je cela hrvaška eno čudno desničarsko združenje. Naš predsednik ima čisto prav, naj počaka do konca preiskave, da se najprej ugotovi, kdo je notri in zakaj, razni desničarji in domobranci pa že sedaj trobijo na ves glas, kaj in kako, vsak nekaj svoje govori. Briga jih za omenjene žrtve, važen da se udarja po nasprotni politični opciji in se na ta način pridobiva politične točke. Se mi zdi, kako to, da niso teh grobišč že prej našli, saj se vse ve, kje je kaj. Verjetno se Janša in desničarji že počasi pripravljajo na volitve čez slabe štiri leta – hja, nikoli ni prezgodaj, in ne dvomim, da do takrat ne bodo še kaj našli. No, pa se vrnimo nazaj, Peterle je dejal, da so se takšni poboji dogajali tudi med vojno! Tukaj jaz ne vidim nobene dileme, vojno pravo lepo veleva, vsaka kolaboracija z nasprotnimi silami, izdajalstvo naroda, dezerterjacija itd. se takoj obsodi na smrt pred stelskim vodom. Med vojno te lahko ubijejo takoj, na mestu, če te seveda dobijo. Danes je sicer malce drugače, saj te pošljejo pred vojaško sodišče. Pa vseeno, tudi danes si za izdajajo kaj kmalu 2 metra pod rušo. In prav je tako, med vojno se takšne stvari pač dogajajo. Logično, kazen za izdajo naroda temu primerna.

Zakaj niso domobranci podpisali kapitulacije?

Zanimivo je, da so se Nemci svojih grehov pokesali, podpisalo so kapitulacijo, prav tako Italijani, žal pa kapitulacije nikoli niso podpisali domobranci, četniki in ustaši. Še več, še po vojni so se borili proti socializmu, vse do leta 1950. Nekdanji domobranci so se organizirali v t.i. Matjaževo vojsko, nekateri jim tudi pravijo ‘Prva teroristična skupina v Sloveniji’, štab pa so imeli v Avstriji. Za domobrance vojna še ni bila končana. Do leta 1948 je Matjaževo vojsko podpirala celo ZDA in Anglija, slednji so na koncu vojne izročili 15 do 20 tisoč zajetih domobrancev in civilistov nazaj Jugoslaviji, zagotovo so Angleži vedeli, kaj se bo z njimi zgodili. ZDA in Anglija so domobrance torej podpirale še tri leta po 2. SV, ker so se bali da se bo komunizem – tisti kruti in tiranski ruski – razširil po celem svetu, toda leta 1948 je sledil preobrat, Tito se je sprl s Stalinom zaradi informbiroja ter se odločil, da bo SFRJ nadaljevala svojo pot v Socializmu. Po tistem, sta tudi Anglija in ZDA nehali podpirati domobranske vojske (Matjaževa vojska), ZDA pa je nato kmalu začela finančno podpirati SFRJ! Od ZDA je Jugoslavija uživala podporo, prejela je veliko nepovratnih sredstev itd., konec koncev se je Jugoslavija v 2. SV borila na strani ZDA in Angležev. Toda, kljub temu, da Matjaževa vojska od leta 1948 ni več uživala podpore ZDA in Anglije, jih to ni ustavilo, da so svojo organizacijo vodili vse do konca leta 1950. Iz raznih virov sem slišal, da je veliko domobrancev imelo priložnost priznati izdajo naroda in podpisati kapitulacijo, vendar večina jih to ni storilo. Torej, vojna je za njih potekala tudi po koncu 2. svetovne vojne, če po logiki sklepamo, potem povojnih bojev dejansko ni bilo.

Da se ne bomo narobe razumeli, ne podpiram množičnih pobojev, nikakor ne, na žalost je bilo veliko civilistov vmes, in to je tisto narobe. Če bi bili res sami domobranci, ustaši in četniki, bi še razumel, toda je bilo treba ubijati tudi civilistov? Sedaj, ko teče preiskava v Barbara rovu, je nekdo rekel, da bodo vsaki žrtvi dali ime in priimek, to je dobro, saj potem se bo vedelo, kdo je izdajalec in kdo je nedolžna žrtev. Pokloniti se bom šel nedolžnimi žrtvami, pobitim domobrancem pa zagotovo ne! Tudi Vatikan bi se moral opravičiti za sodelovanje s fašisti, verjetno marsikdo ne ve, toda Benito Mussolini, vodja fašistične Italije, je sklenil sporazum z Vatikanom in s tem pridobil naklonjenost katoliške cerkve! Tudi ko je Mussolini začel sodelovati z nacisti je Vatikan začel podpirati tudi naciste, posledično, ko so domobranci prisegli Hitlerju na njegov rojstni dan na Bežigrajskem stadionu, pa je slovenska duhovščina začela podpirati domobrance. Pa ne vsi, niso bili duhovniki in cerkeveni dostojanstveniki za domobrance, ne, še zdaleč ne, tisti na primorskem so v večini sodelovali s partizani, saj so oni že pred tem vedeli, kako je živeti pod fašističnimi direktivami. Najmočnejša podpora je bila na Dolenjskem, to se pozna še danes.

Kaj je potrebno za spravo?

Ne veliko. Potrebno se je usesti za mizo in se pogovoriti ter priznati! Vsi! Borci iz Narodnega osvobodilnega boja (NOB) so ‘povojne’ poboje že zdavnaj obsodili, kaj pa ostali? Današnji desničarji in še živi domobranci pričakujejo, da mora le leva stran oziroma komunisti, ki so organizirali in sodelovali pri povojnih pobojev opravičiti, priznati zločin ter sprejeti kazen za takšne krute dejanje. Ok. Toda, zakaj pa domobranci ne mislijo, ali se ne čutijo dolžne, tudi sami se upravičiti za izdajo naroda in sodelovanje z največjimi zločini sodobnega časa? Konec koncev, kdo je pravzaprav nepotrebno vojno začel, kdo je odgovoren za 60 milijonov in več žrtev? Nacisti! Torej, že to, da se odločiš za sodelovanje z njimi je velik lapsus in zločin, torej, zakaj pa se domobranci, četniki in ustaši ne čutijo dolžni opravičiti za nacistične in tudi svoje zločine? Celo Nemčija je obsodila naciste, torej? Ljudje velikokrat pozabljajo, da so tudi domobranci pobili veliko civilnega prebivalstva, pobili so tudi veliko partizanov! Tudi Italijani so masovno pobijali in zakopali Partizane. Zakaj razni današnji politiki to pozabljajo? Zakaj cerkev pozablja, da je bilo ogromno Partizanov kristjanov, številčno je jih je bilo nekajkrat več kot pa domobrancev. Zakaj se slovenska cerkev ni nikoli opravičila za pomoč domobrancem in fašistom. Marsikdo starejši se bo spominjal, da so slovenski duhovniki darovali maše za naciste in ostale!!! Kaj takega? Še danes se ni veliko spremenilo! Vsakoletne maše v Kočevskem rogu in druge, žal, pa se veliko maš ne spominjam za umrle Partizane, tiste nekomunistične in verne. Cerkev je – in tudi bo, še dolgo ustvarjala ideološki razkol.

Malce sem zašel iz debate. Kaj je torej potrebno za vsesplošno spravo? Potrebno je priznati vse in vsi! Za začetek. Domobranci bi se lahko (oziroma se morajo) upravičili za kolaboracijo, izdajalstvo svojega naroda, za pobite partizane in civiliste in podpiranje nacistične ideologije in zagovarjanje njihovih zločinov, enako bi morali storiti četniki in ustaši. Še nekaj, se pomnim nazaj, da sem nekje gledal, ali pa mi je celo nekdo povedal, da je nek četnik rekel, bodite veseli, da so zmagali partizani in partija, kajti če bi mi, bi zagotovo naredili večji masaker! Pa se vrnimo nazaj. Nekdanji komunisti in tisti, ki so bili odgovorni za povojne poboje bi se morali opravičiti za vse pobito civilno prebivalstvo, za izvensodno (nekateri višji častniki domobranske legije so bili obsojeni ter v letu 1945 in 1946 tudi usmrčeni), zločinsko in nehumano masovno pobite domobrance. Čeprav, ali bi bilo drugače, če bi Partija domobrance najprej obsodila ter jih nato ubila? Bi to naredilo spremembo? No, seveda upravičiti bi se morala pa tudi slovenska cerkev, ki je podpirala in darovala mašo za nasprotnike domačega naroda. Le to je potrebno za spravo, čeprav vem, da še danes cerkev in domobranci mislijo, da niso naredili nič narobe, da so se borili proti svojemu narodu za svoj narod, in verjamejo, da oni niso nikomur dolžni opravičila, potem, drage Slovenke in Slovenci do sprave ne bo prišlo! Domobranci so bili zločinci, izdajalci in še kaj, tudi po vojni so nadaljevali svojo bitko ter še vedno ubijali, tudi domobranci so odgovorni za nekatere povojne poboje. Svoje zločine morajo priznati in obsoditi vse strani – in ne samo ena!

  • Share/Bookmark

Komentarji



18 komentarjev

  1. lojze, dne 8.03.2009 20:01

    kr neki…še eno nebuloza zaplankanega levičarja, ki ne more iz kože sovraštva do nasprotnika….
    “Če bi bili res sami domobranci, ustaši in četniki, bi še razumel,..” – kaj bi razumel? Da je treba kljub temu pobijati brez kar tako, za hec?
    “ne podpiram množičnih pobojev…” – med ne podpirati in OBSOJATI je ogromna razlika. Tisti ki bi vseeno radi nasprotnika (!) nabadali na karkoli jim pride pod roke, tega pač ne zmorejo. krivdo bodo iskali vedno drugje.

    In, ja, zelo si zašel iz debate in članek je en navaden politkomisarski pamflet, ki ga je sposoben spisati le kakšen zagrizen skrajni levičar, nezmožen spoznanja, da nam je končno uspelo uiti iz rdečega pekla v demokratično Evropo.

    Mimogrede – ali (še) veš, da smo v Sloveniji skoraj 50 let praznovali uboj policista kot republiški praznik vstaje. Kako se že temu danes reče?

  2. Neznanec, dne 8.03.2009 20:16

    Zanimivo bi bilo poznati finančne tokove anglosaške strani, Vatikana, Italije in Švice. Potem bi bilo jasno zakaj 1. in 2.svetovna vojna in zakaj Švica noče odpreti arhivov. Ves denar se je stekal tja in od tam financiral vojne. Denar pobitih kraljev in cesrajev je ostal tam po njih. Potem so denar imeli še židje. Ja, tudi ta je nekomu bil potreben in ga je bilo potrebno dobiti na piratski način. Anglija je za svoje potrebe nekoč uvedla pirate, ki so pluli pod angleško zastavo in nakradeno blago vozili po Temzi v London. Kdo je bil zainteresiran za vojne, tisti, ki je imel s tem poslom dobiček in ki ga nikoli ni nihče smel vprašati po tem vprašanju. The mighty Queen of new Orleans.

  3. Turdus, dne 8.03.2009 20:40

    Tole neznančevo o financah je žal hudo tehtno.

    A članek nad tem je napisan iz zelo enostranske razgledanosti: opravičil je bilo kar nekaj – s strani klera na Slovenskem. Četudi se je začelo s silobranom – prve vaške straže so se formirale v Šentjoštu nad Horjulom 17.VII.1941 po mesecih grozodejstev nad civilnim prebivalstvom – se po sprožitvi plazu sovraštva in zamer zgodi mnogokaj strašnega in nedoumljivega. Vsak pravičen sodnik pa bo raziskal, kdo je začel – ta ima zagotovo večji delež krivde. Kako se je zaključevalo, pa izkopavamo . . . O duševnih pohabljenostih pa le slutimo . . .

  4. Raztur, dne 8.03.2009 22:09

    Gledaš podrobnosti, ki so ti všeč; ne pa velike slike, nad katero očitno še nimaš pregleda.

    Mogoče veš, da so na partizanske akcije nemci odgovarjali in pobili in požgali vasi nedolžnih ljudi. Zelo nekolaborantsko in državotvorno.

    Se zavedaš, da je partizanski boj prešel pod boj za komunistično revolucijo in je s tem podpiral kasnejši socializem, ki je bil brez dvoma zelo “državotvoren” in “patriotski”…

    Kaj pa da so se domobranci tudi branili pred partizani in njihovimi t.i. osvobodilnim bojem in izdelavo komunističnega režima.

    Kaj pa je konec koncev bolje/ali manj slabo, to da po koncu vojne pristanemo med nacisti ali veliko Nemčijo ali alternativa, da pristanemo med južnimi slovani, ki bi na dolgi rok prešla v veliko Srbijo. Kaj je bolj državotvorno danes in kaj je bilo takrat, ko teh informacij ni bilo?

    Zgodovina žal ni črnobela zadeva. Takrat so se ljudje bili predvsem za svoje preživetje in ne za državo, danes pa očitno marsikdo hoče iz njih narediti heroje in sovražnike, čeprav niso bili ne eno ne drugo.

  5. ana od srca, dne 8.03.2009 22:18

    Nekatere stvari jaz vem precej drugače, kot jih pripoveduješ ti …

    Želim ti vse dobro, in kritičnega duha!

  6. intelektualec, dne 8.03.2009 23:24

    Če lahko desničarji in domobranci pripovedujejo nebuloze in potvarjanje resnice, potem jih bom pa še jaz.

  7. ana od srca, dne 8.03.2009 23:37

    Nihče ne sme potvarjati resnice … ali prirejati …

    Prav je pa, da razmišljamo in skušamo čim bolj razumeti … vstopiti v srce tistih oseb …

    Veš, doma sem v krajih, kjer so nastale prve vaške straže … ljudje so bili v grozi pred partizani, toliko ljudi so že pobili … skušali so se zavarovati pred partizani …

    Vsi smo dolžni iskati resnico, jo priznati, tako ali tako … in ja, gotovo ni vsakemu lahko …

    Sem si morala že marsikaj neprijetnega priznati … Vedno je težko to narediti.

    Želim ti vse dobro! :-)

  8. intelektualec, dne 8.03.2009 23:40

    Jugoslovanska partija je takrat imela ogromno finančne podpore SZ, zato so bili takrat edino dovolj močni, da so se financirali boj proti okupatorju, seveda komunisti so zraven tudi računali na prevzem oblasti. Po drugi strani Kraljeva vojska Jugoslavije (četniki) takrat niso bili tako močni, vseeno pa so vojno začeli ob boku Partizanov, vse dokler ni Draže Mihailović hotel prevzeti vodstvo Titu, ki pa je takrat imel premočno zaledje, zato so četnik nato začeli kolaborirati. Če bi bilo takrat malce drugače, bi se z lahkoto drugače zgodilo, lahko bi prevladal Mohailović, potem bi pa vprašanje, kaj bi lahko bilo. Dobro vem, kako je bilo v vojni, sem poslušal veliko zgodbic starješih ljudi, tako partizanov in komunistov, kot tudi domobrancev. Konec koncev moja strica sta bila tudi vpletena v vojni, eden je bil partizan, drugi pa domobranec.. oba sta v vojni izgubila življenje.

    Vseeno pa, tisti, ki mi bo dejal, da se domobranci nimajo za kaj opravičiti, potem se z mano nima kaj več pogovarjati. Sprava mora biti obojestranska, do sedaj niti domobranci niti komunisti niso priznali svojih grehov.

    Pozdravljam vaše odgovore, predvsem drugače mislečih, naj kdo napiše, kako on misli da je bilo, naj nekdo navede kakšne podatke, ne pa da samo napiše, da jaz nimam pojma. Argumenti so dobrodošli. Zgoraj sem tudi napisal, da se ne strinjam s pobitimi civilisti po vojni, žal pa isto ne morem dejati za pobite domobrance…..

  9. intelektualec, dne 8.03.2009 23:46

    @ana do srca

    partizanov je bilo veliko, veliko je bilo prav zverinskih, moja stara mama je dejala, da ko so nemci prišli v vas, so manj “pizdarij” naredili kot partizani, žal res je tako, marsikateri partizani so res veliko gorja naredili… vendar z vaškimi stražami nimam nobenih problemov… vaške straže so bile neoborožene, niso bile kos partizanom, obstajale so zato, da se posvari vaščane o prihajajoči nevarnosti… problem nastane potem, ko so iz tega nastale domobranske legije, ki so jih financirali nacisti (dokazno in neizpodbitno), nekaj jih je celo priseglo na Hitlerjev rojstni dan 20. aprila 1944, čemu to? Lahko se boriš proti revoluciji, a ne rabiš zato pristopiti na stran največjega sovražnika sveta v 2. SV, lahko se boriš v svojem imenu.? TO bi bilo povsem legitimno? KAj ne?

  10. Hotimir, dne 9.03.2009 00:57
    Hotimir

    Dejstva so jasna. Domobranci so bili zavedeni od klera in izdajalci. Izdajalci lastnega naroda in prisegli so Hitlerju. Cel svet to ve samo enim še ni jasno, izdajalcem. In če so bili takrat naivni so danes neumni. Dobro da so Urha tako hitro po letu 90 prerihtali. Dejte malo brat zgodbe iz Urha in podobne stvari. Pa saj so pričevanja, slike, celo filmi. Ko je bilo konec vojne so vsi položili orožje, Nemci so ga le izdajalci ne, zakaj??? Vedeli so kaj jih čaka, tako jim je bilo povedano. In 5. maj kot konec vojne je veljal za tiste, ki so kapitulacijo spoštovali, za one ki je niso, konec vojne i veljal, postali so v bistvu banditi, kot so bili prej partizani. Zakaj so tako visoko kulturni angleži vrnili domobrance? In dobro so vedeli kaj bo z njimi. Tudi danes tega ne komentirajo. Zločin je zločin. Se strinjam, da je treba odkriti odgovorne, jih objaviti, obsoditi dejansko ali posthumno. Ampak ne zraven mešat partizanov, ki so zmagovalci in pripadniki protifašizma in protinacizma.
    P.S. moj foter je bil nemški vojak…pošten nemški vojak, mobiliziran…..da mi ne bi kir spuščal kake komunistične. Tud po vojni smo to cela familija dobro čutili. še vedno pa vem kaj je prav in kar ni.

  11. Žagz, dne 9.03.2009 01:32

    Sprave z narodnimi izdajalci ne more biri in ne bo – kdor bo z njimi sklenil spravo je sam narodni izdajalec

  12. ana od srca, dne 9.03.2009 07:29

    Ne razumem nekaterih potez domobrancev, kolikor pa razumem, je pa šlo za odločanje za manjše zlo.

    Ali je bilo tisto res manjše zlo ali ne, je druga stvar. Včasih stvari vidimo jasneje za nazaj kot za sproti. Včasih se je nujno takoj odločiti, pa imamo omejeno vednost in še kaj. (Tudi zdravnik se kdaj odloča, pa so vse možnosti slabe.)

    No, napad na Turjak! Kdo je napadel in s čigavim orožjem? No?

    Neka gospa mi je rekla, kako je k njenemu očetu prišel nekdo od OF in mu dal nek papir. Oče je malo pogledal, potem pa vrgel na ogenj. Ravno še pravi čas, kajti že je vstopil vojak, ne vem, ali nemški ali italijanski, bilo je v Lj., in zahteval nek papir od OF, ki ga zagotovo ima. Jasno je bilo, da je šlo za dogovor med okupatorjem in partizansko oblastjo, tega moža so se pač partizani želeli znebiti.

    Zmgovalec piše zgodovino tako, kot jo želi pisati. V rokah ima oblast in navaja lahko zelo pristranske podatke.

    Poznate primer, ko je bil napad na vlak nekje tam v smeri Borovnice? Takrat bi lahko rešili veliko bodočih internirancev, pa jih niso.

    In ja, ko je Angela Vode zbirala obleko in plenice za nosečnice v italijanskih zaporih, taboriščih, je neka vodilna partizanka rekla: Pa zakaj bi, saj niso naše?! – To, da so bile Slovenke, ni nič pomenilo …

    Berite gradivo z obeh strani, z vseh strani … pa kritično razmišljajte naprej!

    Na obeh straneh v vojni je bilo veliko čistih ljudi.

    Seveda z veseljem rečem, da je bilo veliko partizanov s čistim srcem. Eden takih recimo je bil – po moje – Janko Premrl Vojko – berite knjigo moj brat Jano Vojko, napisala jo je njegova sestra pred kakšnimi desetimi leti.

    Poleg tega se meni zdi krasno in prepričljivo branje knjiga Angele Vode Skriti spomini. Ona je bila komunistka in feministka, no, iz Partije so jo izključili. NI bila katoliška, torej te ovire ni bilo (saj za mnoge ljudi je ovira, če je nekdo katolik). Ona ima mnogo resničnih dejstev, pogovorov političnega vodstva in še kaj … ona citira, kako je reklo vodstvo KP, da potrebujejo bego gardo!

    Moji predniki so med vojno zelo nastradali, po njej še bolj. Je pa moja mama povedala lep dogodek, dogodek, ki se je lepo zaključil: njenega brata so odpeljali sredi noči, zvezanega z žico. In so mu sodili (ja, sodili), ugotovili, da je nedolžen in ga izpustili … To je mama pripovedovala vedno s hvaležnostjo. Koliki so umrli brez sodbe, maminemu bratu pa so sodili in ga spoznali za nedolžnega.

    Sprave da ne bo? Izdajalec bo, kdor odpusti? Ne, ni res. Velik človek odpusti!!!! Res! Svet stoji na tem, da si odpuščamo.

    Si predstavljate, da posiljevalec napade žrtev, ta pa se brani, morda poškoduje ali celo ubije posiljevalca … no, kdo je kriv? Po nekaterih mnenjih je seveda kriva žrtev – zakaj se je pa branila!?!?

    Odpuščanje je veliko dejanje. Odpuščanje na obe strani. Vsi smo dolžni gledati čim širše in s čim več srca.

    Vse dobro! :-)

  13. nevenka, dne 9.03.2009 07:56
    nevenka

    Predvsem pa jaz še enega domobranca nisem slišala, da bi se za bilo kaj opravičil. Več je partizanov, ki obžalujejo zločine, ki jih je zakrivila oblast po vojni, kot pa tistih belogardistov, ki so priznali zverinska dejanja nad civilisti med njo.
    Zmagovalci se vedno represivno vedejo do poražencev, ker zmagovalci definirajo kaj je prav. In njihov prav je bil takrat za vsako ceno zavarovati pridobitve socialne revolucije. Ta vsaka cena je žal bila zelo draga in velikorat krivična. A sem prepričana, da bi vsaka oblast delala čistke. Tudi belogardistična, ki je bila tega že itak vajena. Samo, če bi zmagali.

  14. ana od srca, dne 9.03.2009 08:13

    Nevenka,

    samo o številu domobrancev … Pa koliko jih je sploh ostalo tukaj? Nekaj jih je v tujini, tukaj so pustili kakšnega mladoletnega. Kdo se bo potem opravičeval? Mrtvi? Tisti, ki jih ni?

    Vsak bi delal čistke?

    Vsak jih ne bi!!!

    Zakaj jaz govorim s človekom, ki je hotel ubiti mojega očeta (ne v vojni)? Zakaj ga ne sovražim? Zato, ker vem, da niso stvari črnobele (pa vem, da ta človek ni brez krivde) in ker vem, da je odpuščanje nekaj velikega – in delam v to smer.

    Vse dobro! :-)

  15. nevenka, dne 9.03.2009 08:33
    nevenka

    Ana, tu ni da bi človek govoril o posameznih ljudeh, ker je šlo za politične sisteme, za spopad ideologij.
    Povojni poboji so bili na osnovi ideologije. Vsak zmagovalni sistem je revanšističen, ima svoje pravo in piše svojo zgodvino. In brani svoj prav.
    Danes so drugačne razmere, a če bi se spremenile, bi svet spet podivjal. To je največja tregedije vsega tega. Poglej Balkan. Živela sem v prepričanju, da sta bili Sutjeska in Neretva dovolj veliki izkušnji, ki bi preprečili krvavo obračunavanje za večne čase. Kako sem se zmotila.
    Prava sprava? Na čem naj temelji, da bi lahko bila resnična, ker nekateri ljudje ne bodo nikoli odpustili in mržnjo privzgajajo naprej?

  16. ana od srca, dne 9.03.2009 08:58

    Nevenka … žal imaš prav …

    Včasih tako upam in verjamem v boljši svet, včasih pa vidim polno dvoma v to … Preveč ljudi misli le na lastno rit …

    Gandhijev način mi je blizu, pa način matere Terezije … način teh ljudi, ki so se dali …

    Zdi se mi, da se ne smemo preveč bati za svoje življenje … da le tako morda polno delamo.

    Alamut … ko sem brala, me je bilo groza, kaj naredi lahko neko prepričevanje, prepariranje …

    Nevenka, bojim se, da je vedno zelo malo ljudi, ki bi pogumno sprejeli tudi krivice … in vprašanje je, do katere mere je prav sprejeti krivice …

    Poznam sorodnike neke pokojne ženske, pet sinov je izgubila med vojno in po njej … pa ni sovražila … po moje je to to …

    Vse dobro! :-)

  17. janez1, dne 21.07.2010 09:11

    Zmagovalci pišejo zgodovino
    Poboji(t.i-povojni) so se dogajali od grškin,rimskih…itd časih, tako da to ni nič novega
    Pustite zgodovino pri miru
    Z l.1991 smo pokopali rdeče-črne
    Naša “borba”je od tega datuma naprej Imenuje se “boj za preživetje” Lp

  18. Maks, dne 6.10.2011 21:30

    Torej naj pustimo zgodovino pri miru. Naj še naprej učimo naše otroke lažno oz. zmagovalcem prirejeno zgodovino. Naj “požremo” vsa trpljenja in številna ponižanja naših staršev in sorodnikov. Kako naj pustimo zgodovino pri miru, saj nismo mrtve niti prešteli, kaj šele dostojno pokopali, se od njih poslovili, poklonili, izrazili svoja čustva. Ko bomo storili zgoraj naštete civilizacijske dolžnosti, šele takrat si lahko podamo roke in mislimo na jutrišnji dan. Brez razčiščene preteklosti, ni srečne prihodnosti!

Ime(obvezno)

e-pošta(obvezno)

Spletna stran

Govori odkrito

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

  • Obvestilo: NOV BLOG!


    Blog Opozicija Norcem se je preselil na nov naslov in novo platformo!

    Nov blog se nahaja na naslovu:

    opozicijanorcem.blogspot.com

    ali

    opozicijanorcem.tk


    Blog (in prispevki) na SiOL-u bo ostal dostopen za javnost!

    Lep pozdrav,
    Opozicija Norcem


  • Spletna strateška igra eRepublik

  • Spremljajte me na Twitterju

  • zadnji komentarji

  • Koledar

    Marec 2009
    P T S Č P S N
    « Dec   Maj »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031